Kosti
Kosti
1.2k7 lat temu

Zaginiona przesyłka

Hej kochane.
Mam mega problem i nie potrafię go rozwiązać. Sprzedałam na Vinted dziewczynie cienie - poszłam jej na rękę obnizając cene o 40zł + były one odłozone prawie miesiac. Na wpłatę czekałam kolejny tydzien. Juz na drugi dzien po przelewie miała ona pretensje o to ze jak to mozliwe ze przelewu jeszcze u mnie nie ma jak u niej jest NAPISANE ZE ZAKSIEGOWANE - była to data zaksięgowania wyjscia pieniedzy z jej banku a nie dojscia na moje konto -wysyłała mi zrzut ekranu.
Przesyłkę nadałam listem poleconym ekonomicznym 07.03 - gabaryt B korperta bąelkowa. Do dzis przesyłka nie dotarła, po nr nadania widnieje tylko data nadania przesyłka. Poczta polska każe mi czekać 14 dni i wtedy napisać reklamacje. Dziewczyna żąda zwrotu pieniędzy.
Jak myslicie powinnam juz jej zwórcić pieniedze? Czy moze poczekac do reklamacji? A moze nie zwracac bo przecież wywiązałam się ze wszystkich "obowiązków"?
Ona ze swojej strony nie pomaga, prosiłam zaby zadzwoniła na swoja poczte, aby na nią poszła - mówi ze nie poszła bo myslała ze jednak dojdzie.
Nie wiem co robic ani jak sie zachować

francescaa
Nieznany profil
2.12k7 lat temu

Współczuję sytuacji, tym bardziej, że zawiniła poczta... Na Twoim miejscu chyba pczekałabym ze zwrotem pieniędzy, bo jeśli jednak paczka do niej dotrze to pieniędzy juz pewnie nie dostaniesz. Choć w międzyczasie może ci dziewczyna napisać negatywa...

W ogóle... Zapodziać polecony? Czy nie powinno się ich jakoś specjalnie pilnować? To chyba po to się więcej płaci...

CichooBadz
CichooBadz
5.94k7 lat temu

Ciężka sytuacja ale ja na Twoim miejscu na pewno starałabym się jakoś to wyjaśnić bez odsyłania pieniążków jej. Bo co będzie jak paczka jednak do niej dojdzie? Poczekaj te 14 dni i złóż reklamację tak jak mówią na poczcie a ona niech za ten czas pójdzie na swoją, a nóż paczka się znajdzie. Powinna być wyrozumiała a jak wstawi negatywa to na Twoim miejscu jakoś specjalnie bym się tym nie przejmowała. Wszystko idzie wyjaśnić.

lisa
lisa
317 lat temu

Myślę że Ty swoje obowiązki jako sprzedająca wypełniłaś poprawnie, ona nie ma prawa winić Ciebie ani mieć żadnych pretensji skoro to poczta nawaliła. Poczekaj na reklamację potem ewentualnie rozmawiajcie o zwrocie pieniążków.

Cormi
Cormi
7157 lat temu

Koniecznie złóż reklamację i czekaj na odpowiedź z poczty!
Mi kiedyś tak zaginęła paczka z perfumami które sprzedałam, ale na szczęście dziewczyna była na tyle miła i wyrozumiała, że czekała aż dostanę odpowiedź z poczty. Finalnie przesyłka się nie odnalazła, ale poczta zwróciła mi pieniążki za równowartość perfum - za ich wartość podstawową którą podałam, a ja sprzedałam je za połowę ceny, więc mimo zaginionej przesyłki żadna z nas nie była pokrzywdzona.
Jeżeli obniżyłaś jej cenę tych cieni, to radziłabym podać ich regularną cenę na tym zgłoszeniu reklamacyjnym, a nie cenę za która je sprzedałaś (regularna cena ile cienie kosztują bez promocji), a jak już zwróciliby pieniążki, to wtedy oddałabym tej dziewczynie kwotę którą ona zapłaciła.

paoleandra
Nieznany profil
3.23k7 lat temu

Na samym początku starałabym się dogadać z dziewczyną i razem poczekać na reklamację. Nie byłam nigdy w takiej sytuacji, ale podejrzewam, że jeśli paczucha by się znalazła a Ty zdążyłabyś odesłać pieniądze to już byś ich raczej nie zobaczyła.
Ja kiedyś czekałam 3 tygodnie na buty - kontaktowałam się z dziewczyną po tygodniu, potem po dwóch i w końcu przeszła się na swoją pocztę a tam okazało się, że buty cały czas tam leżały niewysłane.

sufcia72
sufcia72
1.92k7 lat temu

Kochana polecony ekonomiczny może teraz iść nawet 11 dni tak że nic nie oddawaj czekaj,masz status nadany w up.......i urząd gdzie nadałaś,list dopiero pokaże się dalej na śledzeniu jak go wprowadzi urząd oddawczy na doręczenie .

Kosti
Kosti
1.2k7 lat temu

Ja byłam juz na swojej poczcie - nic
dzwoniłam na infolinię - nic konkretnego
dzwoniłam na jej poczte - nikt nie odbiera jutro spróbuję jeszcze raz.
Przykro mi że podejrzewa mnie o nieuczciwość negatyw nie robi na mnie wrażenia bo wszystkie komentarze mam pozywtywne.

Dziewczyna nie chce ze mną wspólpracować….

Czy jest mozliwe to ze dostała ona wysyłka ale wiedzac ze nr sie nie zmienił - udaje ze jej nie otrzymała?

Swoja drogą wszytskie wysyłki ktore nadałam tego dnia bardzo długo szły jednak wszystkie doszły..

paoleandra
Nieznany profil
3.23k7 lat temu

Teraz niektóre dziewczyny robią na vinted takie przekręty z ciuchami, że głowa mała, więc nie masz czym się przejmować. Zdenerwowana pewnie, bo jak coś człowiek chce to najlepiej na zaraz teraz a tu trzeba się uzbroić w cierpliwość.
A co do listu to bardzo wątpię - jeśli przesyłka była rejestrowana to przy doręczeniu trzeba podpisać - i to by od razu tego samego dnia widniałoby w systemie, że odebrana czy awizowana, w końcu listonosz też musi wykazywać, że wywiązuje się ze swojej pracy a ponadto wcześniej zmienia się ten status wysyłki, że "przekazano do doręczenia" czy jakoś tak.

Zagmatwana
Zagmatwana
5.75k7 lat temu

Ja bym nie zwracała pieniędzy. A przesyłki czasem giną i się odnajdują. Moja paczka ostatnio też leżała na poczcie. Poszłam po inną a babka mówi czy awizo 10.03 nie mam mówię, że nikt mi nie zostawił a się okazało, że na kopercie jest napisać awizowana 10.03. Na pewno czekałabym do złożenia reklamacji.

Estral
Estral
567 lat temu

mi w ciagu ostatniego miesiaca poczta polska zgubiła:
pit11
2 ubrania z vinted
napisalam skargę za ten pit i za 2 dni w magiczny sposób go znaleźli

Estral
Estral
567 lat temu

Na chwilę obecną w systemie śledzenia jest umieszczona jedynie informacja o nadaniu przesyłki . Nie oznacza to, że przesyłka dalej znajduję się we wskazanej placówce. Wynika to z tego względu, że w przypadku listów poleconych ekonomicznych i priorytetowych mogą być wyświetlane informacje tylko o dniu nadania i doręczenia przesyłek, bez drogi ich przemieszczania. Nie ma to wpływu na proces doręczenia ponieważ system śledzenia ma jedynie charakter poglądowy."
tak mi poczta napisała przy składaniu skargi więc nie patrze na emonitoring.

eddieegger
eddieegger
6047 lat temu

Kochana ja wysłałam poleconym paczuszkę do jednej z Clouders i szła kilkanaście dni, też dopytywałam na poczcie i Pani mi powiedziała, że teraz ekonomiczne to i 2 tygodnie idą i jest to "normalne". Status dodaje się dopiero w dniu, kiedy przesyłka zostaje przekazana do doręczenia - wtedy wskakuje kilka statusów na raz "przesyłka w drodze", "przesyłka przygotowywana do doręczenia", "przesyłka wydana do doręczenia". Ja myślę, że jeszcze nie masz się czym przejmować, a jeżeli ta dziewczyna odbierze przesyłkę, to na pewno nie ukryje tego, że ją dostała, bo status na 100 % się zmieni

paulinoowo
paulinoowo
3.08k7 lat temu

po pierwsze powiedziałabym jej, że skoro zależało jej na cieniach (bo po coś je kupiła) to powinna chociaż zadzwonić skoro z zajściem tam ma taki problem. Jeżeli nie będzie póki co paczki to faktycznie poczekaj te 14 dni, bo tak jak dziewczyny pisały wątpię, że kasę odzyskasz. Swoją drogą bardzo dziwna dziewczyna i nie zdziwiłabym się jakby te cienie miała już dawno

kngslk
kngslk
9.55k7 lat temu

ja też bym nie zwróciła pieniędzy, napisz jej dokładnie jak sprawa wygląda, że złożysz reklamacje na pocztę jak będziesz mogła, podaj jej numer przesyłki itd.
jak zwrócisz jej pieniądze, a cienie jednak dojdą to będziesz do tyłu a pieniędzy nie odzyszkasz

kngslk
kngslk
9.55k7 lat temu
paulinoowo • 7 lat temu
po pierwsze powiedziałabym jej, że skoro zależało jej na cieniach (bo po coś je kupiła) to powinna chociaż zadzwonić skoro z zajściem tam ma taki problem. Jeżeli nie będzie póki co paczki to faktycznie poczekaj te 14 dni, bo tak jak dziewczyny pisały wątpię, że kasę odzyskasz. Swoją drogą bardzo dziwna dziewczyna i nie zdziwiłabym się jakby te cienie miała już dawno

no ale to jest polecony, tam jest przeciez sledzenie i nie mogą dać paczki listnoszowi bez przebicia jej przez komputer

vivix
vivix
2.41k7 lat temu

ja bym jeszcze poczekała, z doświadczenia wiem że takie listy idą czasem bardzo długo. jeśli zwrócisz jej pieniądze a przesyłka dojdzie to Ty będziesz stratna. w razie negatywa zawsze możesz się skontaktować z administracją i powiedzieć co i jak

gulonica
gulonica
4.38k7 lat temu

Poczekaj te 14 dni. Być może na poczcie tej dziewczyny mają jakiś wewnętrzny problem. Niekiedy takie paczki idą długo, ktoś o nich zapomni, ale w końcu dochodzą. Ja czekałam na polecony kiedyś 16 dni, była to wina poczty, przesyłka poszła nie tam gdzie powinna i chyba pół Polski przejechała zanim do mnie dotarła.

Na Twoim miejscu nie zwracałabym pieniędzy, tak jak mówią dziewczyny, paczka może dojść, a ona nie zapłaci za nie. Dlaczego miałabyś być stratna przez czyjeś błędy.

kateja
kateja
7437 lat temu

podeślij jej numer nadania by sobie śledziła paczkę.. tak wszystko pisze gdzie się znajduje. Ostatnio też miałam sytuacje, że długo na śledzeniu nic nie pisało tylko że nadano i poszłam na swoje poczte i po mojej interwencji gdzie jest moja paczka co sie z nia dzieje ( oczywiscie Panie zapewniały że wszystkie wysłane, że nic nie zostało na poczcie) na drugi dzień patrze paczka w drodze i miejscowości gdzie była/jest. Także nie wysłali jej i tylko wprowadzali mnie w błąd. Paczka od nadania doszła po ponad 2 tygodniach to złożyłam reklamacje o opóżnienie paczki z żądaniem zwrotu kosztów.

niebowa
Nieznany profil
1.94k7 lat temu

Nie zwrocilabym pieniedzy. Od chwili nadania odpowiedzialnosc przejmuje poczta.

Kosti
Kosti
1.2k7 lat temu

Dzięki dziewczyny. Mam nadzieję, ze jednak przesyłka do niej dotrze. Bardzo frustruje mnie ta sprawa. Chciałabym, aby już się rozwiązała. Bede dzisiaj próbowac jeszcze raz doszwonić sie do jej placówki

1 2
albo dołącz do nas i udzielaj się na forum.