FAQ - Najczęściej zadawane pytania

Jeśli zależy Ci na czasie i chcesz jak najszybciej otrzymać odpowiedź na nurtujące Cię pytanie, koniecznie sprawdź naszą listę najczęściej zadawanych pytań.

Nie znalazłaś odpowiedzi? Skonkatuj się z Administracją: babsi, ann.
Problemy techniczne do kornel.
  • Czy portal jest darmowy?
  • Tak, korzystanie z DressCloud jest całkowicie darmowe. Jedyną, a zarazem nieobowiązkową opłatą jest wykupienie Abonamentu Premium, który m.in. pozwala na udział w licytacjach swop'ów Premium. Więcej na temat Abonamentu Premium dowiesz się tu: Zostań Premium.
    Jeśli nie posiadasz Abonamentu Premium możesz brać udział w licytacjach swop'ów, które nie są oznaczone znaczkiem "Premium Swop". Wszelkie nagrody oraz swopy są wysyłane na koszt DressCloud lub Partnerów.
  • Nie mogę się zalogować/zapomniałam hasła.
  • Jeśli zapomniałaś hasła i nie możesz się zalogować, kliknij na ikonkę "Zaloguj się", która jest widoczna w prawym, górnym rogu strony, a następnie naciśnij "Zapomniałaś hasła?". Wpisz adres email, którego użyłaś podczas rejestracji na DressCloud. Otrzymasz od nas maila z linkiem w celu zresetowania hasła.
  • Czy mogę zmienić swój nick?
  • Nie ma możliwości zmiany swojego nicku, dlatego prosimy o przemyślane tworzenie nazwy Użytkownika.
  • Czy mogę sprzedawać/wymieniać się na DressCloud?
  • Nie, DressCloud nie jest portalem sprzedażowym. Prosimy o nie umieszczanie informacji na temat sprzedaży/wymiany produktów oraz aluzji do sprzedaży/wymiany.

    Wszelkie informacje na forum babble-box oraz w postach są przez nas usuwane, również aluzje typu "Bluzka już na mnie nie pasuje/jest za mała/za duża", " Leży i zalega mi w szafie", " Już mi się nie podoba, czeka na lepsze czasy" itd. DressCloud według własnego uznania decyduje czy aluzja do sprzedaży/wymiany miała miejsce.
  • Jak zbierać kryształki i po co one właściwie są?
  • Kryształki można zbierać na wiele sposobów. Za każde "Fajne", Ty dostajesz 1 kryształek. Osobom posiadającym wykupiony Pakiet Premium, kryształki otrzymane za "Fajne" liczą się podwójnie! Zachęcamy do dodawania ciekawych i dobrej jakości zdjęć, aby miały jak największe zainteresowanie i co za tym idzie - otrzymały dużą ilość "Fajne", czyli kryształków. Jeżeli Twoja przyjaciółka dołączy do nas przez Twój link polecający (znajdujący się w zakładce "Program partnerski"), za każde uzbierane przez nią 10 kryształków, Ty otrzymasz jeden kryształek.

    Uzbierane kryształki możesz wykorzystać w swop-shopie. Jest to miejsce, w którym możesz zastawić dowolną ilość swoich kryształków w celu wygrania atrakcyjnych nagród. Wygrywa ten, kto da najwięcej. Szczegółowe informacje znajdziesz w zakładce " swop-shop".
  • Jak otrzymać status Zaufana, ile się na niego czeka i do czego jest mi potrzebny?
  • Aby uzyskać status Zaufana należy poprawnie wypełnić swoje dane w Ustawieniach -> Zaufany Profil. Upewnij się, że wpisane dane nie zawierają błędów i są aktualne. Weryfikacja trwa zazwyczaj do 24 godzin. Otrzymasz od nas specjalny i unikalny kod, który wyślemy na Twój numer telefonu, następnie po wpisaniu go w zakładce Ustawienia otrzymasz status Zaufana. Sms jest bezpłatny, nie ponosisz żadnych kosztów.

    Jeśli Twoje zgłoszenie zostanie odrzucone, otrzymasz od nas powiadomienie z informacją dlaczego nie mogliśmy przypisać Ci statusu Zaufana.
    Jeśli w przeciągu 24 godzin nie otrzymałaś powiadomienia lub smsa z kodem, skontaktuj się z nami.

    Jedynie osoby posiadające status Zaufana mogą brać udział w licytacji swopów w swop-shop'ie.
  • Dlaczego nadal nie mam statusu Zaufana pomimo wypełnienia wszystkich danych?
  • Jeśli w przeciągu 24 godzin nie otrzymałaś powiadomienia lub smsa z kodem, skontaktuj się z nami. Istnieje duże prawdopodobieństwo, iż podałaś nieprawidłowy numer telefonu, nie podałaś swojego imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, bądź nie masz 18 lat.
  • Czy moje dane, które wpisuję w Ustawieniach nie są udostępniane osobom trzecim?
  • Nie udostępniamy informacji osobom trzecim. Podane dane są nam potrzebne jedynie w celu przypisania statusu Zaufana, a co za tym idzie, również do wysyłki w przypadku ewentualnej wygranej w swop-shop'ie lub konkursu. Numer telefonu jest nam potrzebny tylko do wysłania unikalnego kodu, dzięki któremu otrzymasz status Zaufana. Gwarantujemy, że DressCloud nie wysyła za pośrednictwem sms reklam, spamu itd.
  • Zastawiłam swoje kryształki w swop-shop'ie i nie wygrałam. Dlaczego zastawione kryształki nie wróciły do mnie?
  • Po wygraniu swop'a Zespół DressCloud potrzebuje chwilę czasu, aby zweryfikować czy zwyciężczyni działała zgodnie z Regulaminem i nie złamała zasad. Dopiero po weryfikacji, która może trwać nawet do kilku godzin następuje zwrot wszystkich kryształków osobom, które zastawiły swoje kryształki, a nie wygrały. Nie martw się, wszystkie kryształki wrócą na Twoje konto! :)
  • Jak zmienić adres dostawy swop'a lub edytować dane?
  • Jeśli wygrałaś swopa, po weryfikacji otrzymasz od nas wiadomość prywatną, gdzie będą widoczne Twoje dane, na które zaadresujemy Twoją przesyłkę. Jeśli nie są one aktualne, niezwłocznie poinformuj nas o tym w odpowiedzi oraz edytuj je w Ustawieniach -> Zaufany profil. Po zmianie danych w Ustawieniach otrzymasz kod za pośrednictwem SMS, który należy wpisać, aby móc potwierdzić zmianę. SMS otrzymasz w ciągu 24 godzin. SMS jest bezpłatny.
  • Czy płacę za wysyłkę swop'a lub nagrody, którą wygrałam w konkursie?
  • Nie, wszelkie nagrody oraz swopy są wysyłane na koszt DressCloud lub Partnerów.
  • Wykupiłam Abonament Premium i mimo tego nie jestem Premium, dlaczego?
  • Jeśli Twój bank znajduje się w "szybki transfer" przelew dojdzie natychmiast, jednak jeśli nie i widnieje w "przelewy online" transakcja może trwać do 24 godzin - nie jest to zależne od nas. Jeśli jednak po 24 godzinach nie otrzymasz Premium, prosimy o kontakt.
  • Czy mogę umieścić zdjęcie z logo/znakiem wodnym swojego bloga?
  • Tak, możesz na DressCloud umieszczać zdjęcia z logo/znakiem wodnym swojego bloga.
  • Co to jest podkategoria flooring?
  • Flooring - jest to podkategoria stworzona specjalnie dla "stylizacji na ziemi". Jeśli chcesz swoją stylizację przestawić nie na sobie, leczy ułożoną "na ziemi", prosimy o umieszczenie jej w kategorii Stylizacje -> Flooring.
  • Dlaczego na moim profilu widnieje inna ilość kryształków niż na stronie głownej?
  • Na Twoim profilu są widoczne jedynie te kryształki, które otrzymałaś z odznak "Fajne", natomiast na stronie głownej widnieje suma wszystkich kryształków, które otrzymałaś np. z konkursów itd. Jest to celowe ułożenie z naszej strony, by Użytkowniczki wchodzące na Twój profil nie znały faktycznego stanu Twoich kryształków.
  • Czy mogę dodawać zdjęcia i opisy skopiowane z Internetu?
  • Zależy nam na tym, by na DressCloud pojawiały się zdjęcia głównie Twojego autorstwa. Jednak stworzyliśmy odpowiednią kategorię "Inspiracje", do których należy umieszczać fotografie, których nie jesteś autorką/są z Internetu. Raz na 3 dni możesz wrzucić chmurkę do Inspiracji. Zachęcamy do pisania własnych i subiektywnych recenzji/opisów. Akceptujemy umieszczanie opisów ściągniętych z Internetu, jednak takie posty nie zostają przez nas nagradzane postem polecanym/idealnym chyba, że prócz opisu producenta widoczna jest również Twoja opinia.
  • Czy warto opisywać swoje posty?
  • Oczywiście, że tak! :) Właśnie takie chmurki cieszą się największym zainteresowaniem. Zachęcamy do opisywania swoich zdjęć, dzięki czemu masz również okazję na otrzymanie odznaki post polecany przez DressCloud lub post idealny!
  • Co to jest post polecany i jak go otrzymać?
  • Zasady są bardzo proste. Wrzucając zdjęcie do chmurki należy przypisać je do odpowiedniej kategorii, dodać ciekawe zdjęcie dobrej jakości, napisać WŁASNY opis składający się z minimum 3 ciekawych i pełnych zdań. Zwróć uwagę również na to, by Twój opis składał się ze zdań zakończonych kropkami. Nie możemy nagrodzić postu jeśli np. zawiera jedno bardzo długie zdanie. Emotikonki nie traktujemy jako kropki. Opisy ściągnięte z Internetu od razu dyskwalifikują post. Posty z kategorii " To i owo", "Moje dziecko", "Mój mężczyzna" oraz " Inspiracje" nie będą brane pod uwagę. Nie nagradzamy chmurek, które zawierają za krótki opis typu "Mój nowy żel pod prysznic. Bardzo ładnie pachnie, polecam". Zwracamy dużą uwagę na jakość opisu, staraj się napisać pierwsze wrażenia na temat produktu, krótką recenzję np. jakość wykonania, zapach, konsystencja (w przypadku kosmetyków). Za spełnienie wszystkich warunków otrzymasz od nas 50 kryształków. Nie nagradzamy skasowanych przez siebie chmurek, które następnie zostały dodane ponownie. Do tego celu służy funkcja "Odśwież".

    Chcesz zobaczyć przykłady postów polecanych? Kliknij tutaj, a następnie w kryteriach wyszukiwania wybierz "Pokaż tylko polecane".
  • Co to jest post idealny i jak go otrzymać?
  • Wrzucając zdjęcie do chmurki należy przypisać je do odpowiedniej kategorii, dodać minimum 2 zdjęcia dobrej jakości (na jednym z nich musisz być widoczna), napisać WŁASNY opis składający się z minimum 4-5 pełnych i ciekawych zdań. Zwróć uwagę również na to, by Twój opis składał się ze zdań zakończonych kropkami. Emotikonki nie traktujemy jako kropki. Nie możemy nagrodzić postu jeśli np. zawiera jedno bardzo długie zdanie. Opisy ściągnięte z Internetu od razu dyskwalifikują post. Posty z kategorii " To i owo", "Moje dziecko", "Mój mężczyzna" oraz "Inspiracje" nie będą brane pod uwagę. Na jednym zdjęciu musi być widoczna autorka postu, czyli Ty. Nagradzamy jedynie te posty, na których jest widoczna Twoja:
    - cała sylwetka,
    - minimum cała twarz lub głowa ( np. prezentacja makijażu, fryzury, kolczyków, szminki) UWAGA - nie bierzemy pod uwagę zdjęć, na których widoczna jest np. animacja na twarzy ze snapa,
    - sylwetka minimum od nosa/ust/szyi do kolan/stóp,
    - sylwetka minimum od nosa/ust/szyi do bioder ( np. prezentacja bluzki),
    - całe nogi ( np. prezentacja spodni, butów).

    Zwróć uwagę na to, by prezentacja sylwetki miała powiązanie z opisywanym przez Ciebie produktem. Zwykłe trzymanie produktu w ręku już nie wystarczy. Jeśli prezentujesz bransoletkę, nałóż ją na rękę. Jeśli chmurka jest na temat cieni, pokaż jak prezentują się w makijażu oka. Jeśli piszesz o odżywce do włosów, zaprezentuj jak zadziałała ona na Twoich włosach. Chcesz pochwalić się nową torebką? Pokaż jak komponuje się w całej stylizacji. Za spełnienie wszystkich warunków otrzymasz od nas 100 kryształków. Nie nagradzamy skasowanych przez siebie chmurek, które następnie zostały dodane ponownie. Do tego celu służy funkcja "Odśwież".

    Chcesz zobaczyć przykłady postów polecanych? Kliknij tutaj, a następnie w kryteriach wyszukiwania wybierz "Pokaż tylko idealne".
  • Czy otrzymam odznakę post polecany/idealny, jeśli edytowałam/dopisałam informacje w chmurce i ją odświeżyłam?
  • Tak, nagradzamy chmurki, które w chwili odświeżenia zostały edytowane i spełniają już wszystkie kryteria. Administracja sprawdza i nagradza na bieżąco widniejące chmurki w danym dniu, które widnieją na stronie głównej. Za pomocą odświeżenia jest ona ponownie widoczna na stronie głównej. Tym sposobem masz idealną okazję, by dopracować swoją chmurkę i zyskać odznakę post polecany/idealny. :)
    Jedynie opcja "odśwież" stwarza możliwość ponownego ocenienia chmurki.
  • Dlaczego moja chmurka nie została nagrodzona odznaką post polecany/idealny?
  • Nie nagradzamy chmurek, które:
    - zawierają zdjęcia z Internetu i są używane jako własne,
    - mają za krótki/nieciekawy opis lub taki, który jest skopiowany z Internetu,
    - zawierają jedynie odnośnik do bloga/strony,
    - zawierają niewyraźne, niestetyczne zdjęcia,
    - zostały dodane do nieodpowiednich kategorii,
    - zawierają nieodpowiednie zdjęcia,
    - znajudją się w kategorii Inspiracje, To i owo, Moje dziecko oraz nie nagradzamy kosmetyków i produktów męskich/dziecięcych umieszczonych w damskich kategoriach.

    Jeśli dalej nie jesteś pewna, dlaczego Twoj chmurka nie została nagrodzona, skontaktuj się z nami.
  • Czy jeśli odświeżę chmurkę z odznaką post polecany przez DC i dodam do niej jeszcze moje zdjęcie z rzeczą, która jest w chmurce to czy odznaka post polecany przez DC może zostać zmieniona na post idealny?
  • Jeśli odznaka została już wcześniej nadana, nie ma możliwości jej zmiany.
  • Z jakich powodów są kasowane chmurki? Dlaczego moja chmurka została usunięta?
  • Jeśli chcesz mieć pewność, by Twoja chmurka nie została usunięta, sprawdź, czy:
    - została dodana do odpowiedniej kategorii,
    - nie zawiera logo/znaku wodnego innego portalu/firmy,
    - nie została stworzona jedynie w celu reklamy bloga/strony,
    - nie zawiera informacji, bądź aluzji na temat wymiany/sprzedaży (przykład "Bluzka jest za mała/za duża" , "Leży i się kurzy"),
    - nie została przez Ciebie skasowana i dodana ponownie lub wcześniej nie dodałaś już chmurki na temat tego samego produktu,
    - nie zawiera jedynie opiu np. ":)", "bluzka" lub sam link do bloga/strony,
    - nie zawiera informacji/aluzji, że dany post bierze udział w "Zakładzie z DC".

    Jeśli nadal nie jesteś pewna, dlaczego skasowaliśmy Twoją chmurkę, skontaktuj się z nami.
  • Jak odświeżyć chmurkę?
  • Otwórz post, który chcesz odświeżyć. Jeżeli jest on starszy niż 10 dni, w opcjach (klikając na strzałkę w prawym, górnym rogu) pojawi się funkcja "Odśwież". Wystarczy jeden klik, a Twój post przesunie się na samą górę. Data dodania posta się nie zmieni, ale pojawi się znaczek , który będzie oznaczał, że ten post został odświeżony. Odświeżanie dodanego zdjęcia jest liczone tak samo jakbyś dodała nowy post, czyli licznik "Wrzuć do chmurki" poprzez odświeżanie będzie się zmniejszał. Wykupione chmurki nie można wykorzystać w celu odświeżenia chmurki.Jedynie opcja "odśwież" stwarza możliwość ponownego ocenienia chmurki.
  • Dlaczego nie mogę odświeżyć chmurki?
  • Funkcja odświeżania chmurek jest widoczna jedynie przy tych postach, które są starsze niż 10 dni.
    Jeśli nie możesz odświeżyć chmurki, mimo tego, że jest starsza niż 10 dni widocznie wykorzystałaś już w dniu dzisiejszym limit 5 chmurek. Wykupione chmurki nie można wykorzystać w celu odświeżenia chmurki.
  • Dlaczego nie mogę oddać "Fajne" na daną Użytkowniczkę?
  • Nasz system automatycznie blokuje możliwość oddania odznak "Fajne" w przypadku tego samego adresu IP, by zapobiec tworzeniu kont do celowego oddawania "Fajne" na swoje posty.
  • Dlaczego moje posty z kategorii To i owo oraz Inspiracje nie są widoczne na stronie głównej?
  • Zauważyliśmy, że w ostatnim czasie pojawiło się wiele postów, nie mających wiele wspólnego z ideą DressCloud. Przez takie posty, idealne stylizacje lub obszernie napisane recenzje szybko znikają ze strony głównej omijając przy tym dużą liczbę Użytkowniczek. Aby odkurzyć naszą stronę główną z takich postów postanowiliśmy, że standardowo kategorie "To i owo" oraz "Inspiracje" nie będą widoczne na stronie głównej. Oczywiście możesz je dalej oglądać w zakładce "cloud" lub po ustawieniu odpowiednich filtrów na stronie głównej w "Filtruj posty".
  • W poprzednim miesiącu nie wygrałam swopa, posiadałam Abonament Premium , a nie otrzymałam wynagrodzenia w postaci kryształków za zebrane odznaki "Fajne". Dlaczego nie dostałam wynagrodzenia?
  • Rozliczenie nie jest za okres od 01-01, tylko indywidualne, w zależności od daty zakupu Premium.
    Przykład: Wykupiłaś Abonament Premium 09.01.16 i był ważny do 9.02.16, a 02.02.16 wygrałaś swopa, dlatego nie otrzymałaś wynagrodzenia.