Telefon - reklamacja pomóżcie
Witam. Na allegro kupiłam telefon - nowy na gwarancji, Polski sprzedawca, telefon importowany zza granicy. Zepsuł się i mi wymienili na nowy. Każdy kolejny (przez pół roku jest to już mój 4 tel. od nich) psuje się przez to samo. Czy mogę żądać od nich zwrotu pieniędzy jeśli i tym razem nie uda im się naprawić telefonu?
Moim zdaniem jak już tyle razy wymieniali telefon to tak ! A co to za telefon? Pytam aby wiedzieć jakich unikać
HTC E8 - tyle pozytywnych opinii się naczytałam i nasłuchałam o nim, a to najgorsza kicha jaką miałam. Także ostatnio więcej telefonu nie mam niż mam.
jeśli ściągali zza granicy to z pewnością podróba, więc będzie się psuł - ja miałam podobnie z tym, że po wysłaniu na reklamację nie zobaczyłam ani telefonu ani pieniędzy, a na załapanie się na zwrot od Allegro było już za późno, a policja umorzyła śledztwo, więc lepiej żądaj zwrotu pieniędzy, a jak coś zawsze możesz prosić o pomoc Allegro i już lepiej czasem kupić tanią używkę niż przez takich sprzedawców na Allegro
Niestety o ile prawa konsumenta się nie zmieniły, to nie. Do dwóch lat od nabycia produktu powołując się na prawo domniemania istnienia wady możesz ubiegać się o wymianę produktu na nowy. Dopiero w wypadku gdyby sprzedawca nie miał już nowego modelu na wymianę, masz prawo ubiegania się o zwrot kasy do momentu upłynięcia dwóch lat od zakupu. Sprzedawca zgodnie z prawem w takiej sytuacji MUSI albo wydać nowy model, choćby miał to robić co dwa tygodnie, lub w wypadku braku produktu na wymianę zwrócić ci pieniądze. Jeżeli nie chce tego zrobić, możesz powołać się na przepis domniemania istnienia wady, która stoi po winie producenta i została przez niego zatajona i z tego tytułu musi wymienić ów model. Jeżeli nie chce tego zrobić, to wg prawa MUSI udowodnić, że wada nie istniała przed zakupem, co jest praktycznie niewykonalne.
btw drogie panie to się dotyczy WSZYSTKICH produktów, czy to buty, czy torebka, więc warto trzymać paragony!
A co z czasem oczekiwania? Bo szybka wymiana to ok, ale oni mi 2-3 tyg. trzymają na gwarancji po czym zza granicy idzie nowy kolejne 2-3 tyg. Reasumując jestem bez tel ok. 1,5 mies. Przecież to szkoda na rzecz konsumenta.
Jest to możliwe... Musisz napisać odpowiednie pismo, najlepiej udaj się do rzecznika praw konsumenta, w każdym urzędzie powiatowym jest ktoś taki. Wiem, bo sama miałam podobną sytuację i pani mi pomogła wystosować odpowiednie pismo i dopiero wtedy udało mi się odzyskać pieniądze
Wybierz się do rzecznika praw konsumenta i poproś go, żeby pomógł ci stworzyć odpowiednie pismo.
Tak, najprościej będzie w ten sposób. Dołączysz im od razu pismo jak będziesz zwracać tela.
Po 1 bardziej opłaca sie skorzystac z reklamacji w ramach rękojmi, poniewaz jest to instytycja ustawowa, a nie uzalezniona od widzimisie producenta. Po 2 w przypadku rękojmi termin wynosi 2 lata od dnia wydania rzeczy, w ciągu roku natomiast istnieje domniemanie istnienia wady w dniu wydania. Ty masz rok od dnia stwierdzenia wady na jej zgloszenie. Reklamacje sklada sie do sprzedawcy. Zaznaczasz w niej ze korzystasz z rekojmi. W tym przypadku mozesz zadac: napeawy, wymiany, obnizenia ceny, odstapienia od umowy czyli zwrotu kasy. Przy 1 podejściu mają prawo zmienic twoje zadanie, czyli np. Ty chcesz nowego, a oni go wola naprawic. Ale przy drugiej usterce juz nie maja takiej swobody. Poza tym sprzedawca ma 14 dni, zeby poinformowac cie czy uznaje reklamacje. W tym terminie informacja musi do ciebie dotrzeć, a nie tylko byc wyslana. Nastepnie w rozsadnym czasie musi się z nią uporać. Polecam sie zapoznac https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/ odpowie na wszystkie pytania
najlepiej nie kupować na allegro bo nie wiadomo tak na prawdę czy to oryginał bo tam można znaleźć wiele perfekcyjnych podróbek, lepiej kupić z lombardu czy od kogoś zaufanego albo poczekać uzbiera sobie pieniążki. Ja jak i wiele moich znajomych właśnie nie raz dawaliśmy się nabrać. A co do zwrotu pieniędzy to śmiało możesz żądać zwrotu