Sucha skóra na stopach - przyczyny i działanie

Sucha skóra stóp to problem powszechny. Przyczyny można szukać w przypadłości chorobowej, w niewłaściwej higienie i pielęgnacji lub w stosowaniu nieodpowiednich preparatów. Sprawdź, co robić, żeby zapobiec suchości i móc cieszyć się pięknymi, zdrowymi i estetycznymi stopami przez cały rok.

Przyczyny suchości stóp

Zdarza się, że higiena i pielęgnacja stóp ogranicza się do mycia wodą i jednym z popularnych środków takich jak mydło, czy żel pod prysznic. Niektóre z nich mogą wysuszać lub zawierać dodatkowo substancje, przez które powstaje sucha skóra na stopach.

Poza podstawową higieną niezbędne jest nawilżanie stóp z zastosowaniem olejku nawilżającego lub intensywnie nawilżającego. Korzystnie wpłynie też balsam do ciała. To szczególnie ważne po dłuższym przebywaniu w wodzie np. podczas kąpieli, czy pobytu na basenie.

Jak radzić sobie z suchą skórą na stopach?

Nawilżanie właściwym preparatem powinno być poprzedzone dokładnym umyciem i osuszeniem stóp, także pomiędzy palcami. Właściwa pielęgnacja powinna odbywać się zarówno rano, jak i wieczorem. Warto również zwrócić uwagę na niewłaściwe nawyki. Zbyt częste złuszczanie i ścieranie naskórka nie rozwiązuje problemu. Może natomiast prowadzić do rogowacenia i przesuszania stóp jeszcze szybciej.

Dzieje się tak w wyniku mechanicznego zaburzenia naturalnych procesów odbudowy komórek. Podobnie działają też popularne skarpetki złuszczające. Efekt ich działania jest widoczny, ale krótkotrwały i zgubny w skutkach.

Do czego prowadzi brak odpowiedniej pielęgnacji stóp?

Jeżeli odpowiednia pielęgnacja nie będzie stosowana i stan przesuszenia będzie utrzymywał się dłużej, mogą pojawić się nieprzyjemne powikłania. Sucha skóra na stopach może zacząć pękać, nawet do poziomu skóry właściwej. Istnieje wówczas ryzyko powstania krwawień i rozpadlin, w których zaczną gromadzić się i namnażać bakterie. Takie stany nie tylko utrudniają chodzenie, ale są też źródłem dolegliwości bólowych.

Źródło: bio-oil.com.pl/sucha-skora-dloni-i-stop-jak-o-nie-dbac/