megianto
megianto
1445 lat temu

Telefon - reklamacja pomóżcie

Witam. Na allegro kupiłam telefon - nowy na gwarancji, Polski sprzedawca, telefon importowany zza granicy. Zepsuł się i mi wymienili na nowy. Każdy kolejny (przez pół roku jest to już mój 4 tel. od nich) psuje się przez to samo. Czy mogę żądać od nich zwrotu pieniędzy jeśli i tym razem nie uda im się naprawić telefonu?

Fabuleux
Fabuleux
2.73k5 lat temu

Moim zdaniem jak już tyle razy wymieniali telefon to tak ! A co to za telefon? Pytam aby wiedzieć jakich unikać

megianto
megianto
1445 lat temu
Fabuleux • 5 lat temu
Moim zdaniem jak już tyle razy wymieniali telefon to tak ! A co to za telefon? Pytam aby wiedzieć jakich unikać

HTC E8 - tyle pozytywnych opinii się naczytałam i nasłuchałam o nim, a to najgorsza kicha jaką miałam. Także ostatnio więcej telefonu nie mam niż mam.

Janettt
Janettt
11.86k5 lat temu

jeśli ściągali zza granicy to z pewnością podróba, więc będzie się psuł - ja miałam podobnie z tym, że po wysłaniu na reklamację nie zobaczyłam ani telefonu ani pieniędzy, a na załapanie się na zwrot od Allegro było już za późno, a policja umorzyła śledztwo, więc lepiej żądaj zwrotu pieniędzy, a jak coś zawsze możesz prosić o pomoc Allegro i już lepiej czasem kupić tanią używkę niż przez takich sprzedawców na Allegro

Kamirai
Kamirai
2.62k5 lat temu

Niestety o ile prawa konsumenta się nie zmieniły, to nie. Do dwóch lat od nabycia produktu powołując się na prawo domniemania istnienia wady możesz ubiegać się o wymianę produktu na nowy. Dopiero w wypadku gdyby sprzedawca nie miał już nowego modelu na wymianę, masz prawo ubiegania się o zwrot kasy do momentu upłynięcia dwóch lat od zakupu. Sprzedawca zgodnie z prawem w takiej sytuacji MUSI albo wydać nowy model, choćby miał to robić co dwa tygodnie, lub w wypadku braku produktu na wymianę zwrócić ci pieniądze. Jeżeli nie chce tego zrobić, możesz powołać się na przepis domniemania istnienia wady, która stoi po winie producenta i została przez niego zatajona i z tego tytułu musi wymienić ów model. Jeżeli nie chce tego zrobić, to wg prawa MUSI udowodnić, że wada nie istniała przed zakupem, co jest praktycznie niewykonalne.

btw drogie panie to się dotyczy WSZYSTKICH produktów, czy to buty, czy torebka, więc warto trzymać paragony!

megianto
megianto
1445 lat temu
Kamirai • 5 lat temu
Niestety o ile prawa konsumenta się nie zmieniły, to nie. Do dwóch lat od nabycia produktu powołując się na prawo domniemania istnienia wady możesz ubiegać się o wymianę produktu na nowy. Dopiero w wypadku gdyby sprzedawca nie miał już nowego modelu na wymianę, masz prawo ubiegania się o zwrot kasy do momentu upłynięcia dwóch lat od zakupu. Sprzedawca zgodnie z prawem w takiej sytuacji MUSI albo wydać nowy model, choćby miał to robić co dwa tygodnie, lub w wypadku braku produktu na wymianę zwrócić ci pieniądze. Jeżeli nie chce tego zrobić, możesz powołać się na przepis domniemania istnienia wady, która stoi po winie producenta i została przez niego zatajona i z tego tytułu musi wymienić ów model. Jeżeli nie chce tego zrobić, to wg prawa MUSI udowodnić, że wada nie istniała przed zakupem, co jest praktycznie niewykonalne. btw drogie panie to się dotyczy WSZYSTKICH produktów, czy to buty, czy torebka, więc warto trzymać paragony!

A co z czasem oczekiwania? Bo szybka wymiana to ok, ale oni mi 2-3 tyg. trzymają na gwarancji po czym zza granicy idzie nowy kolejne 2-3 tyg. Reasumując jestem bez tel ok. 1,5 mies. Przecież to szkoda na rzecz konsumenta.

gulonica
gulonica
4.32k5 lat temu

Jest to możliwe... Musisz napisać odpowiednie pismo, najlepiej udaj się do rzecznika praw konsumenta, w każdym urzędzie powiatowym jest ktoś taki. Wiem, bo sama miałam podobną sytuację i pani mi pomogła wystosować odpowiednie pismo i dopiero wtedy udało mi się odzyskać pieniądze

Kamirai
Kamirai
2.62k5 lat temu
Kamirai • 5 lat temu
Niestety o ile prawa konsumenta się nie zmieniły, to nie. Do dwóch lat od nabycia produktu powołując się na prawo domniemania istnienia wady możesz ubiegać się o wymianę produktu na nowy. Dopiero w wypadku gdyby sprzedawca nie miał już nowego modelu na wymianę, masz prawo ubiegania się o zwrot kasy do momentu upłynięcia dwóch lat od zakupu. Sprzedawca zgodnie z prawem w takiej sytuacji MUSI albo wydać nowy model, choćby miał to robić co dwa tygodnie, lub w wypadku braku produktu na wymianę zwrócić ci pieniądze. Jeżeli nie chce tego zrobić, możesz powołać się na przepis domniemania istnienia wady, która stoi po winie producenta i została przez niego zatajona i z tego tytułu musi wymienić ów model. Jeżeli nie chce tego zrobić, to wg prawa MUSI udowodnić, że wada nie istniała przed zakupem, co jest praktycznie niewykonalne. btw drogie panie to się dotyczy WSZYSTKICH produktów, czy to buty, czy torebka, więc warto trzymać paragony!

megianto • 5 lat temu
A co z czasem oczekiwania? Bo szybka wymiana to ok, ale oni mi 2-3 tyg. trzymają na gwarancji po czym zza granicy idzie nowy kolejne 2-3 tyg. Reasumując jestem bez tel ok. 1,5 mies. Przecież to szkoda na rzecz konsumenta. :(

Wybierz się do rzecznika praw konsumenta i poproś go, żeby pomógł ci stworzyć odpowiednie pismo.

megianto
megianto
1445 lat temu
gulonica • 5 lat temu
Jest to możliwe... Musisz napisać odpowiednie pismo, najlepiej udaj się do rzecznika praw konsumenta, w każdym urzędzie powiatowym jest ktoś taki. Wiem, bo sama miałam podobną sytuację i pani mi pomogła wystosować odpowiednie pismo i dopiero wtedy udało mi się odzyskać pieniądze :)

Czyli najpierw udać się do rzecznika i nie wysyłać ponownie tel. na gwarancję. Tak?

gulonica
gulonica
4.32k5 lat temu
gulonica • 5 lat temu
Jest to możliwe... Musisz napisać odpowiednie pismo, najlepiej udaj się do rzecznika praw konsumenta, w każdym urzędzie powiatowym jest ktoś taki. Wiem, bo sama miałam podobną sytuację i pani mi pomogła wystosować odpowiednie pismo i dopiero wtedy udało mi się odzyskać pieniądze :)

megianto • 5 lat temu
Czyli najpierw udać się do rzecznika i nie wysyłać ponownie tel. na gwarancję. Tak?

Tak, najprościej będzie w ten sposób. Dołączysz im od razu pismo jak będziesz zwracać tela.

wenkka
wenkka
8.39k5 lat temu

Po 1 bardziej opłaca sie skorzystac z reklamacji w ramach rękojmi, poniewaz jest to instytycja ustawowa, a nie uzalezniona od widzimisie producenta. Po 2 w przypadku rękojmi termin wynosi 2 lata od dnia wydania rzeczy, w ciągu roku natomiast istnieje domniemanie istnienia wady w dniu wydania. Ty masz rok od dnia stwierdzenia wady na jej zgloszenie. Reklamacje sklada sie do sprzedawcy. Zaznaczasz w niej ze korzystasz z rekojmi. W tym przypadku mozesz zadac: napeawy, wymiany, obnizenia ceny, odstapienia od umowy czyli zwrotu kasy. Przy 1 podejściu mają prawo zmienic twoje zadanie, czyli np. Ty chcesz nowego, a oni go wola naprawic. Ale przy drugiej usterce juz nie maja takiej swobody. Poza tym sprzedawca ma 14 dni, zeby poinformowac cie czy uznaje reklamacje. W tym terminie informacja musi do ciebie dotrzeć, a nie tylko byc wyslana. Nastepnie w rozsadnym czasie musi się z nią uporać. Polecam sie zapoznac https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/ odpowie na wszystkie pytania

OkiDoki
OkiDoki
1785 lat temu

najlepiej nie kupować na allegro bo nie wiadomo tak na prawdę czy to oryginał bo tam można znaleźć wiele perfekcyjnych podróbek, lepiej kupić z lombardu czy od kogoś zaufanego albo poczekać uzbiera sobie pieniążki. Ja jak i wiele moich znajomych właśnie nie raz dawaliśmy się nabrać. A co do zwrotu pieniędzy to śmiało możesz żądać zwrotu

albo dołącz do nas i udzielaj się na forum.