Fabuleux
Fabuleux
2.74k3 miesiące temu

Ankieta dla nauczycieli - pomoc w pracy dyplomowej

Cześć! Od ponad dwóch lat jestem nauczycielką chemii, a obecnie studiuję podyplomowo biologię. Piszę pracę dyplomową na temat wykorzystania nowoczesnych technologii w nauczaniu i bardzo bym doceniła Waszą pomoc. Jeśli jesteście nauczycielami, proszę o wypełnienie krótkiej, anonimowej ankiety, która zajmie Wam tylko 3 minuty. Z góry dziękuję!
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScrHnqz-QrUVo6mNzQ7FbmljGb3WNxE6-CU9giW5XZZ-TTLiw/viewform

Fabuleux
Fabuleux
2.74k3 miesiące temu

Buuu Wiem, że są tu nauczyciele, pomóżcie trochę

maktao
maktao
7.21k3 miesiące temu

Krótka ta ankieta rzeczywiście 😂 Wypełniłam, ale jeszcze coś tu dodam: moje koleżanki są takie, że nie chcą zmienić statutu na zgodny z prawem. Nie przestrzegają go. A co dopiero używanie ICT? 🤡 Wszelkie szkolenia wlatują jednym uchem, a wylatują drugim, niech będzie przykładem ten statut – wszyscy byliśmy na tym szkoleniu dot. statutu, było jasno powiedziane, jakich zapisów być nie może, dostaliśmy też prezentacje od kuratorium i dalej nie mam siły przebicia.
Nie wierzę w zmianę w wykorzystaniu ICT w edukacji w Polsce, dopóki nie wyjdą z tej pracy nauczyciele 50+, ze swojego podwórka obserwuję to, że patrzą na mnie dziwnie. Ja mam konto na tiktoku dla moich uczniów, napisałam o tym artykuł naukowy (w druku) i mimo to w ocenie pracy odjęto mi punkty za prowadzenie zajęć, mimo że miała dokładnie 0 zastrzeżeń. Bardzo się boją technologii.

Fabuleux
Fabuleux
2.74k3 miesiące temu
maktao • 3 miesiące temu
Krótka ta ankieta rzeczywiście 😂 Wypełniłam, ale jeszcze coś tu dodam: moje koleżanki są takie, że nie chcą zmienić statutu na zgodny z prawem. Nie przestrzegają go. A co dopiero używanie ICT? 🤡 Wszelkie szkolenia wlatują jednym uchem, a wylatują drugim, niech będzie przykładem ten statut – wszyscy byliśmy na tym szkoleniu dot. statutu, było jasno powiedziane, jakich zapisów być nie może, dostaliśmy też prezentacje od kuratorium i dalej nie mam siły przebicia. Nie wierzę w zmianę w wykorzystaniu ICT w edukacji w Polsce, dopóki nie wyjdą z tej pracy nauczyciele 50+, ze swojego podwórka obserwuję to, że patrzą na mnie dziwnie. Ja mam konto na tiktoku dla moich uczniów, napisałam o tym artykuł naukowy (w druku) i mimo to w ocenie pracy odjęto mi punkty za prowadzenie zajęć, mimo że miała dokładnie 0 zastrzeżeń. Bardzo się boją technologii.

Moja szkoła podchodzi bardzo entuzjastycznie do technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). Nasz dyrektor jest wręcz zafascynowany nowinkami technologicznymi – mamy interaktywne tablice (nie te na rzutniki), okulary VR, drukarki 3D i wiele innych nowoczesnych narzędzi. Osobiście uwielbiam korzystać z quizów na lekcjach chemii, szczególnie dotyczących nazewnictwa, ponieważ zauważam, że uczniowie zapamiętują więcej, gdy rywalizują ze sobą w małej grupie. Niestety, zawsze znajdą się tacy, którzy nie lubią technologii i wolą tradycyjne metody, takie jak dyktowanie do zeszytu. Jednak my, które popieramy zmiany, nie możemy się poddawać – musimy nadal promować wykorzystanie technologii w nauczaniu. Ja ocenę pracy ostatnio miałam i dostałam maxa właśnie `a wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań do lekcji, więc naprawdę do zależy od szkoły i otoczenia. Odnośnie artykułu bardzo chętnie bym przeczytała jakbyś na priv lub tu go zapodała

maktao
maktao
7.21k3 miesiące temu
maktao • 3 miesiące temu
Krótka ta ankieta rzeczywiście 😂 Wypełniłam, ale jeszcze coś tu dodam: moje koleżanki są takie, że nie chcą zmienić statutu na zgodny z prawem. Nie przestrzegają go. A co dopiero używanie ICT? 🤡 Wszelkie szkolenia wlatują jednym uchem, a wylatują drugim, niech będzie przykładem ten statut – wszyscy byliśmy na tym szkoleniu dot. statutu, było jasno powiedziane, jakich zapisów być nie może, dostaliśmy też prezentacje od kuratorium i dalej nie mam siły przebicia. Nie wierzę w zmianę w wykorzystaniu ICT w edukacji w Polsce, dopóki nie wyjdą z tej pracy nauczyciele 50+, ze swojego podwórka obserwuję to, że patrzą na mnie dziwnie. Ja mam konto na tiktoku dla moich uczniów, napisałam o tym artykuł naukowy (w druku) i mimo to w ocenie pracy odjęto mi punkty za prowadzenie zajęć, mimo że miała dokładnie 0 zastrzeżeń. Bardzo się boją technologii.

Fabuleux • 3 miesiące temu
Moja szkoła podchodzi bardzo entuzjastycznie do technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). Nasz dyrektor jest wręcz zafascynowany nowinkami technologicznymi – mamy interaktywne tablice (nie te na rzutniki), okulary VR, drukarki 3D i wiele innych nowoczesnych narzędzi. Osobiście uwielbiam korzystać z quizów na lekcjach chemii, szczególnie dotyczących nazewnictwa, ponieważ zauważam, że uczniowie zapamiętują więcej, gdy rywalizują ze sobą w małej grupie. Niestety, zawsze znajdą się tacy, którzy nie lubią technologii i wolą tradycyjne metody, takie jak dyktowanie do zeszytu. Jednak my, które popieramy zmiany, nie możemy się poddawać – musimy nadal promować wykorzystanie technologii w nauczaniu. Ja ocenę pracy ostatnio miałam i dostałam maxa właśnie `a wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań do lekcji, więc naprawdę do zależy od szkoły i otoczenia. Odnośnie artykułu bardzo chętnie bym przeczytała jakbyś na priv lub tu go zapodała :D

Na razie go nie ma, zaraz minie rok odkąd go wysłałam do czasopisma, wiem że jest przyjęty, ale jeszcze nie wyszedł. Będzie w Rocznikach UMCS sectio N Educatio Nova
Ja z teorii muszę robić wszystko sama, nie mam żadnych podręczników do przedmiotów zawodowych, a na zajęciach praktycznych korzystanie z oprogramowania specjalistycznego do projektowania czy drukarek/drukarek 3D jest wpisane w zawod, w którym kształcimy. Nie mamy tablic interaktywnych, u mnie by się one nie sprawdziły.
Ostatnio pisaliśmy projekt na dwie pracownie, akurat ja przygotowywałam wykaz sprzętu do naszej pracowni (musi być pod egzaminy zawodowe) i nie mogliśmy nawet za bardzo wkraczać w obszar ICT, ponieważ na to będzie inny projekt – z KPO podobno. I faktycznie coś mi ostatnio mignęło w tym temacie na SM. Tak że czekamy, bo rozpisałam sprzęt na ponad 330 tysięcy 😂✌️

Fabuleux
Fabuleux
2.74k3 miesiące temu
maktao • 3 miesiące temu
Krótka ta ankieta rzeczywiście 😂 Wypełniłam, ale jeszcze coś tu dodam: moje koleżanki są takie, że nie chcą zmienić statutu na zgodny z prawem. Nie przestrzegają go. A co dopiero używanie ICT? 🤡 Wszelkie szkolenia wlatują jednym uchem, a wylatują drugim, niech będzie przykładem ten statut – wszyscy byliśmy na tym szkoleniu dot. statutu, było jasno powiedziane, jakich zapisów być nie może, dostaliśmy też prezentacje od kuratorium i dalej nie mam siły przebicia. Nie wierzę w zmianę w wykorzystaniu ICT w edukacji w Polsce, dopóki nie wyjdą z tej pracy nauczyciele 50+, ze swojego podwórka obserwuję to, że patrzą na mnie dziwnie. Ja mam konto na tiktoku dla moich uczniów, napisałam o tym artykuł naukowy (w druku) i mimo to w ocenie pracy odjęto mi punkty za prowadzenie zajęć, mimo że miała dokładnie 0 zastrzeżeń. Bardzo się boją technologii.

Fabuleux • 3 miesiące temu
Moja szkoła podchodzi bardzo entuzjastycznie do technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). Nasz dyrektor jest wręcz zafascynowany nowinkami technologicznymi – mamy interaktywne tablice (nie te na rzutniki), okulary VR, drukarki 3D i wiele innych nowoczesnych narzędzi. Osobiście uwielbiam korzystać z quizów na lekcjach chemii, szczególnie dotyczących nazewnictwa, ponieważ zauważam, że uczniowie zapamiętują więcej, gdy rywalizują ze sobą w małej grupie. Niestety, zawsze znajdą się tacy, którzy nie lubią technologii i wolą tradycyjne metody, takie jak dyktowanie do zeszytu. Jednak my, które popieramy zmiany, nie możemy się poddawać – musimy nadal promować wykorzystanie technologii w nauczaniu. Ja ocenę pracy ostatnio miałam i dostałam maxa właśnie `a wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań do lekcji, więc naprawdę do zależy od szkoły i otoczenia. Odnośnie artykułu bardzo chętnie bym przeczytała jakbyś na priv lub tu go zapodała :D

maktao • 3 miesiące temu
Na razie go nie ma, zaraz minie rok odkąd go wysłałam do czasopisma, wiem że jest przyjęty, ale jeszcze nie wyszedł. Będzie w Rocznikach UMCS sectio N Educatio Nova :) Ja z teorii muszę robić wszystko sama, nie mam żadnych podręczników do przedmiotów zawodowych, a na zajęciach praktycznych korzystanie z oprogramowania specjalistycznego do projektowania czy drukarek/drukarek 3D jest wpisane w zawod, w którym kształcimy. Nie mamy tablic interaktywnych, u mnie by się one nie sprawdziły. Ostatnio pisaliśmy projekt na dwie pracownie, akurat ja przygotowywałam wykaz sprzętu do naszej pracowni (musi być pod egzaminy zawodowe) i nie mogliśmy nawet za bardzo wkraczać w obszar ICT, ponieważ na to będzie inny projekt – z KPO podobno. I faktycznie coś mi ostatnio mignęło w tym temacie na SM. Tak że czekamy, bo rozpisałam sprzęt na ponad 330 tysięcy 😂✌️

Mój przyjaciel jest również nauczycielem przedmiotów zawodowych i często wspomina, że większość materiałów musi przygotowywać samodzielnie. Podczas gdy do matematyki, chemii i innych przedmiotów istnieje mnóstwo interaktywnych pomocy, w przypadku przedmiotów zawodowych takich zasobów brakuje. Dlatego bardzo podziwiam nauczycieli tych przedmiotów (również Ciebie), że mimo braku gotowych materiałów, zawsze dają z siebie 100%. Miałam szczęście trafić do szkoły na miarę XXI wieku, jednak problem w Polsce faktycznie jest głęboki.






Szeptucha
Szeptucha
8.69k3 miesiące temu

Czy były nauczyciel byłby ok? Oraz uczący w przedszkolu? 😅

Fabuleux
Fabuleux
2.74k3 miesiące temu
Szeptucha • 3 miesiące temu
Czy były nauczyciel byłby ok? Oraz uczący w przedszkolu? 😅

Jasne Im więcej informacji tym lepiej

albo dołącz do nas i udzielaj się na forum.