Jakich perfum używa pokolenie Z?

Pokolenie Z (tj. osoby urodzone pomiędzy 1995 a 2010 rokiem) jako generacja dorastająca w erze cyfrowej posiada zupełnie nowe podejście do zakupów i kształtowania swojego stylu. Media społecznościowe, takie jak TikTok czy Instagram, odgrywają wśród tzw. Zetek bardzo ważną rolę w definiowaniu ich gustów poprzez trendy. Od minimalistycznych stylizacji w duchu clean girl po ekscentryczną estetykę Y2K – Gen Z traktuje swój wygląd jako sposób komunikacji ze światem. Przyjrzyjmy się, jak różne trendy wpływają na ich preferencje, w tym także względem ulubionych zapachów. Zapraszamy do lektury!

Jakich perfum używa pokolenie Z?

Źródło: pixabay.com Licencja: https://pixabay.com/pl/service/license

Jak generacja Z podejmuje wybory konsumenckie?

Badania wykazują, że decyzje zakupowe gen Z są kształtowane głównie przez cenę, jakość, a także opinie w internecie dotyczące marki. Jednocześnie aż 96% przedstawicieli tej generacji ufa influencerom przy podejmowaniu decyzji zakupowych, a 72% ma skłonność kupić produkt reklamowany na TikToku. To pokazuje, jak silny wpływ mają platformy społecznościowe na ich preferencje. Warto jednak zauważyć, że pokolenie Z jest dużo bardziej skłonne wspierać firmy, które czynnie angażują się w działania na rzecz społeczeństwa oraz środowiska. Ich preferencje zakupowe kształtuje również chęć posiadania produktów o ograniczonej dostępności, bowiem zwiększa ona ich atrakcyjność w oczach młodych konsumentów.

Jak pachną trendy? 

Pokolenie Z kształtuje swoje gusta pod wpływem trendów, które często powstają i ewoluują w mediach społecznościowych. To właśnie platformy typu TikToka czy Instagrama odgrywają ważną rolę również w popularyzacji „aesthetics”. Jak się ubierają oraz jakich perfum używają ich przedstawicielki? Dowiesz się poniżej.

Clean girl

Styl tzw. clean girls koncentruje się na świeżym wyglądzie podkreślającym naturalne piękno. Charakterystycznymi cechami wyróżniającymi tę estetykę są gładka cera, delikatny makijaż i proste fryzury. Stylizacje pozostają w neutralnych kolorach, z naciskiem na dobrze skrojone ubrania. Osoby reprezentujące ten trend często sięgają po lekkie, świeże zapachy, które dopełniają ich subtelny wizerunek. Wśród clean girls dużą popularność zyskały m.in. perfumy Marc Jacobs – Daisy Dream Forever.

Dark academia

Dark academia inspirowana jest klasyczną literaturą, sztuką i architekturą, z silnym naciskiem na intelektualizm akademicki. Ubrania w nurcie tego trendu to tweedowe marynarki, wełniane swetry, plisowane spódnice oraz skórzane akcesoria w stonowanych, ciemnych kolorach. Miłośnicy stylu dark academia często wybierają perfumy o głębokich, drzewnych i korzennych nutach. Przykładem takiego zapachu jest Byredo Bibliothèque, który idealnie oddaje klimat starych bibliotek czy antycznych ksiąg.

Y2K

Z kolei styl Y2K nawiązuje do mody z przełomu lat 90. i 2000., w których to królowały odważne kolory, błyszczące materiały, a także silne inspiracje kulturą popową. W modzie tej estetyki górują crop topy, szerokie spodnie, mini spódniczki oraz akcesoria, takie jak chokery czy okulary przeciwsłoneczne o nietypowych kształtach. Do tego nurtu pasują perfumy o słodkich, owocowych nutach oddających aurę tamtej epoki. Często wybierane zostają aromaty sygnowane przez ówczesnych celebrytów, np. zapach Britney Spears Fantasy, który idealnie wpisuje się w styl Y2K.

Old Money

Estetyka Old Money odwołuje się do klasycznej elegancji i luksusu kojarzonego z dawnymi elitami amerykańskimi, które dziedziczyły swoje majątki. Stylizacje tego trendu to dobrze skrojone garnitury, kaszmirowe swetry, perły czy inne wysokiej jakości akcesoria w stonowanych kolorach. Osoby gustujące w tym trendzie wybierają perfumy o wyrafinowanych, ponadczasowych kompozycjach. Często zatem sięgają po perfumy Coco ChanelNo. 5.

Trendy w pokoleniu Z stanowią zatem nie tylko przejaw zmieniającej się mody, ale także odzwierciedlenie wartości tej generacji. A wybór perfum, które podkreślają konkretną estetykę, to kolejny sposób młodych ludzi na wykreowanie własnego „ja”. W świecie Zetek, gdzie wszystko mają na wyciągnięcie ręki, kompozycje zapachowe pozostają subtelnym, a jednocześnie znaczącym narzędziem wyrażania siebie.

Artykuł partnera

Komentarze

albo założ konto i udzielaj się w komentarzach.