@Trzeba eskalować tzn. eskalując nie zgadzasz się na przedłużenie i wtedy aliexpress zajmie się tym, żeby wrócić Ci pieniądze. Nie robiłam tego nigdy ale powinnaś mieć tam w szczegółach przelewu przycisk Escalate Dispute i jak to wciśniesz to potem trzeba potwierdzić a wniosek trafia do Aliexpress i oni powinni wrócić Ci pieniądze
Tu masz szczegóły ale ja nie ogarniam po angielsku
http://activities.aliexpress.com/adcms/help-aliexpress-com/file_claim.php
@ bow90
kurde myślałam żeby poczekać aż ten przedmiot dojdzie , czyli mógł mnie oszukać i będzie przedłużał w nieskończoność ?
W nieskończonośc nie może, ale zazwyczaj jak przedłużają czas to dorzucają jakiś gratis albo dają rabaty na zakupy. Jeśli bardzo Ci zależy na tym przedmiocie to możesz czekać, ja zawsze otwieram spór bo nie zamawiam rzeczy które muszę mieć więc wolę zwrot kasy
w sumie zwykły pędzel zamówiłam ale nie chce mi się w spory bawić zbytnio, chciałam uniknąć tego
Ale chyba założę zaraz ten spór zachował się nie w porządku nie uzgadniając tego ze mną Tylko co ja mam mu napisać
zazwyczaj nie sprawdzam tych nr, bo niewiem nawet gdzie, ale takie coś pisze ..
"Śledzenie informacji jest chwilowo niedostępna. Przejdź do metody Sprzedającego wysyłka śledzić..."
Jeśli podał Ci nieprawidłowy numer to możesz do niego napisać o prawdziwy, ale wątpię, aby taki posiadał. Zwykle wysyłają takimi paczkami bez numerów nadania i podają jakiś błędy, albo 1 paczkę z 1000 wysyłają do Polski z nadaniem i wszystkim wysyłają ten sam numer Musisz czekać aż dojdzie- ja zawsze 7 dni przed końcem okresu ochrny otwieram spór (open dispute- na aplikacji się nie da, trzeba na kompie) i zaznaczam, że nie dostałam produktu a okres ochrony ucieka. Zazwyczaj zwracają kasę od razu
@bow90 a co jest złego w sporze? klikasz tylko "open dispute" - zaznaczasz, że nie otrzymałaś towaru wcale, potem że czas ochrony ucieka, a Ty nadal nie masz przedmiotu. W wiadomości piszesz to samo "purchase protestion is running out ...." i że nie masz przedmiotu. I czekasz 4 dni Po 4 dniach albo spór sam się zaakceptuje albo wcześniej sprzedawca go zaakceptuje i dostaniesz z powrotem na swoje konto pieniążki Nawet w Polsce nie mamy takiej ochrony kupowania przez internet jak tam!
@bow90 najprawdopodobniej nie dojdzie, a jak dojdzie to napiszesz do chińczyka, zamówisz towar jeszcze raz, on zaznaczy że wysłany, ale nie wyśle a Ty mu wstawisz pozytywa i tyle Chińczycy już wiedzą jak takie coś rozwiązać. Ale jestem pewna na 99% że nic nie dojdzie.
@dyingstar to jest taki jakby "level" w zależności od tego ile zamawiasz. Ja np. mam chyba te najwyższy, więc sprzedawcy mi najszybciej odpisują (moje wiadomości są pierwsze przed innymi niższymi "levelami"), szybciej wysyłają moje zamówienia itp. Generalnie nic przydatnego, bo raczej się tego nie odczuwa
Co do eskalacji- polskich instrukcji na necie jest od groma. W skrócie:
To taka opcja kiedy np. chińczyk nie godzi się na full refund i np. zamiast 20$ w sporze zaoferuje Ci 1$ zwrotu mimo że np. wysłał Ci zupełnie inny towar. Albo chińczyk da Ci full refund, ale musisz na własny koszt odesłać produkt do Chin (NIGDY SIĘ NIE ZGADZAJCIE!!!!). Wtedy klikamy ESCALATE DISPUTE i to jest wysłanie tego sporu do Aliexpress. Oni przyglądają się zamówieniu, sprzedawcy, numerowi nadania i Waszej rozmowie + zdjęciom które zostały dodane do sporu i po jakimś czasie (zwykle mi odpisują do 4 dni, ale zdarzyło się raz tak że czekałam 2 tygodnie na ich odp) wysyłają Ci maila z wiadomością, że ustosunkowali się do Waszego sporu. Ich rozwiązanie jest WIĄŻĄCE zarówno dla Ciebie jak i dla Chińzyka. Zwykle wysyłają kilka opcji np. 3 gdzie w pierwszej masz 75% zwrotu bez odsyłania przedmiotu, w drugiej 100% zwrotu ale musisz odesłać przedmiot itp. Jeśli w ciągu (chyba) 3 dni nie napiszesz do Aliexpress maila (wszystko jest dokładnie opisane w tej ich wiadomości) to z automatu po 3 dniach w życie wchodzi 1 opcja (ZAWSZE!), więc jeśli najbardziej odpowiada Ci 1 opcja (a zazwyczaj ona jest najbardziej sensowna) to po prostu czekasz 3 dni, spór się końca, a Ty dostajesz na konto (w naszym przypadku) 75% kwoty za towar Można też dostać maila gdzie od razu Ali pisze, że z góry przyznali Ci full refund (zazwyczaj właśnie w przypadku kiedy towar do Ciebie nie dotarł) lub że np. jest za mało dowodów i że masz 3 dni, żeby im wysłać więcej zdjęć lub wideo
Pamiętajcie, że naprawdę warto zakładać spory! Ja zawsze kiedy coś się nie zgadza z wymiarami podanymi na aukcji zakładam spór przynajmniej o częściowy zwrot kosztów- zawsze go dostaję, a potem jak wchodzę na aukcję to chińczyk ma już dobre wymiary podane. WARTO to robić, bo dzięki temu pomagacie innym kupującym i nie pozwalacie na oszustwa przez chińczyków.
Warto też po całym sporze napisać komentarz chińczykowi (ja nigdy nie patrzę na to czy dostałam full refund czy nie)- jeśli produkt był niezgodny daję 1 gwiazdkę, wrzucam zdjęcia, realne wymiary itp piszę też że w sporze otrzymałam całkowity zwrot- aby kolejne osoby kupujące wiedziały dokładnie o co chodzi
Wszystko masz tam wypisane (wszystko do czego to służy). Tak jak już napisałam- do niczego się to nie przydaje, więc zniżek też nie ma @dyingstar